Hopp til innhold Hopp til hoved meny Gå til Søk Hopp til kontaktinformasjon
Du bruker en utdatert versjon av Internet Explorer. Noen funkjsoner fungerer kanskje ikke som de skal. Vennligst oppgrader for en raskere og bedre opplevelse.

Sporveien består av forskjellige virksomheter

Dette er brødsmuler for å hjelpe deg å navigere


Kontakt oss

Ønsker du å spørre oss om noe, har du en klage eller vil du søke om en tillatelse? Vi er her for å hjelpe deg. All kontaktinformasjon og fakturaadresser finner du lengst ned på siden.

Hovedkontor: +47 22 08 40 00 
firmapost@sporveien.com

 


 

Meld nødssituasjon/alvorlig feil her

T-bane/T-banestasjoner: +47 952 58 000

Trikk/trikkeholdeplasser: +47 22 79 76 70


 

Send oss tilbakemeldinger eller forslag

Send oss gjerne tilbakemeldinger eller gode forslag på e-post 


 

Spørsmål om billetter og rutetilbud

  • Kontakt Ruters kundesenter 
  • Ruteinformasjon ring: 22 05 70 70 (vanlig takst) eller 177 (egne takster hos din teleoperatør).

 

Finne hittegods

Hittegods T-bane, trikk og buss i Oslo 

Telefon: +47 22 08 53 61

Send e-post

VYs hittegodssider


 

Henvendelser om skader, vedlikehold, støy eller miljø

Les om støyende arbeider i Sporveien


Henvendelse om personskade 

Dersom du skal melde inn en personskadesak, må du laste ned og fylle ut skademeldingsskjema via denne linken: Skademeldingsskjema

Fyll ut skjemaet og lagre det. Ferdig ufyldt skjema sendes deretter til oss via sikker innlogging med BankID. Gå hit for å fullføre innsendingen og laste opp skjemaet: eDialog

Trenger du veiledning, eller har problemer med å sende inn skjemaet, kontakt oss på: firmapost@sporveien.com

Henvendelse om skadede eiendeler 

Send epost til firmapost@sporveien.com  

Henvendelser om støy, ytre miljø og nabovarsler 

Send e-post  

Henvendelse om hull i veien ved trikkeskinner

Send e-post 

Henvendelse om manglende vedlikehold

Bruk kontaktskjema 


 

Spørsmål om infrastruktur og utbygging?

Se prosjektoversikten eller send e-post 

 


Spørsmål om tillatelser

 

Vil du leie lokaler? 

Bruk kontaktskjema eller send e-post 

Vil du søke om foto-og filmtillatelse?

Bruk søknadsskjema 

Vil du søke om tillatelse til stand på T-banestasjon?

Bruk søknadsskjema 

Det er inntill 14 dagers behandlingstid på denne søknaden. Standen må plasseres utenfor billett- og kontrollsonen og ikke være til hinder for adkomst til og fra plattformer og ferdsel på stasjonsområdet.

Vil du søke om tillatelse til arbeid i og ved spor? 

Les informasjon og søk her

Vil du søke om godkjenning av skinnegående arbeidsmaskin?

Les informasjon og søk her

 


 

Sporveien AS:

Økernveien 9
0653 Oslo 

Postboks 2857, Tøyen
0608 Oslo

firmapost@sporveien.com

Org.nr:915070434 

 


Sporveien T-banen AS:

Økernveien 9 
0653 Oslo 

Postboks 2857, Tøyen 
0608 Oslo 
t-banen@sporveien.com 


Sporveien Trikken AS 

Storoveien 25
0487 Oslo 


Postboks 2857, Tøyen 
0608 Oslo

trikken@sporveien.com

 

Sporveien Vognmateriell AS 

Økernveien 9
0653 Oslo 

Postboks 2857, Tøyen
0608 Oslo

 


Hvordan sende faktura til konsernet Sporveien

Sporveien AS og datterselskapene Sporveien T-banen AS, Sporveien Trikken AS, Sporveien Vognmateriell AS, Sporveien Media AS, Sporveien Bussanlegg AS og Joule AS tar kun imot elektroniske fakturaer (EHF). Fakturaer sendt per post eller e-post, vil bli returnert til leverandør/utsteder.

Dersom du ikke har en egen løsning for å sende e-faktura, tilbyr vi tilgang til vår fakturaportal i Pagero. Dette er en gratis nettjeneste for å sende fakturaer elektronisk.

I fakturaportalen skal følgende felt benyttes:

Din referanse: Navn på fakturamottaker
Ditt ordrenummer: Innkjøpsordrenummer

 

Retningslinjer for å sende faktura til konsernet Sporveien:

 Alle fakturaer som sendes Sporveien AS og datterselskapene Sporveien T-banen AS, Sporveien Trikken AS, Sporveien Vognmateriell AS, Sporveien Media AS, Sporveien Bussanlegg AS og Joule As skal være merket med Sporveiens innkjøpsordrenummer eller fullt navn på ansatt som skal ha faktura.

  • Purringer og inkasso sendes til bilag.regnskap@sporveien.com
  • Betalingsfrister 45 dager, dersom ikke annet er kontraktspesifisert.
  • Kreditnotaer betales ikke ut fra leverandør, men avregnes på reskontro.
  • Faktura som bryter våre retningslinjer regnes som ikke mottatt og blir dermed ikke betalt. Det er leverandør som står ansvarlig å sende en ny korrekt faktura med ny faktura- og forfallsdato.
  • Det skal ikke dekrediteres til Sporveien. Ved feil fakturering skal hele faktura krediteres, og ny korrekt faktura skal sendes.

 

Krav til faktura:

 Fakturaen skal inneholde en av disse to referansene i feltet deres referanse i XML-filen i prioritert rekkefølge<cbc:BuyerReference>xxxxxx<

  1. Finnes det innkjøpsordre skal denne være påført i feltet for deres referanse. Nummeret skal se slik ut; Sxxxxxx
  2. Fakturamottaker skal bestå av fullt fornavn og etternavn. Annen referanse som telefonnummer, ansattnummer osv. er ikke gyldig referanse.

Fakturaer i utenlandsk valuta med norsk merverdiavgift må spesifisere merverdiavgiften i norske kroner, i henhold til bokføringsforskriften §5-1-1 nummer 6.  <cbc:TaxAmount currency ID =¨NOK¨> beløp </cbc:TaxAmount>

Finnes det et kontraktsnummer skal det stå påført som fritekst

Kreditnotaer skal henvise til originalfaktura som oppgis i fritekstfeltet

På fakturaer fra utenlandske leverandørfaktura skal betalingsvaluta være oppgitt, i tillegg til IBAN og BIC (swift)-koder.

 

Fakturaadresse:

Navn og organisasjonsnummer på bestillende selskap

PB 2857 Tøyen

0608 Oslo

 

Organisasjonsnummer:

Sporveien AS – 915 070 434

Sporveien T-banen AS – 985 057 265

Sporveien Trikken AS – 985 057 192

Sporveien Bussanlegg AS – 881 480 182

Sporveien Media AS – 916 163 819

Sporveien Vognmateriell AS – 991 005 226

Joule AS – 928 787 052

 

Kontakt oss:

Spørsmål vedrørende fakturering rettes til bilag.regnskap@sporveien.com. Ikke send PDF-faktura til denne e-post adressen da disse slettes uten å besvares.

 


Unibuss:

 

Vis større kart

 

Fakturaadresse Unibuss:

 

Vi kan ta i mot fakturaer på følgende måter:

1. E-faktura: Registrert i ELMA. Vårt aksesspunkt er OpusCapita. Se her for kontaktopplysninger.

2. Faktura som vedlegg (PDF) til epost: 5068@invoicecenter.net

3. På papir:
«Selskapsnavn»
Fakturamottak
Postboks 5068
8608 MO I RANA

I tillegg krever Unibuss-konsernet at fakturaer skal merkes med ansattnummeret til bestiller (5-sifre) under «kundens referanse».

 

Dette var slutt av innholdet. Footeren starter