Kontakt oss
Ønsker du å spørre oss om noe, har du en klage eller vil du søke om en tillatelse? Vi er her for å hjelpe deg. All kontaktinformasjon og fakturaadresser finner du lengst ned på siden.
Hovedkontor: +47 22 08 40 00
firmapost@sporveien.com
Meld nødssituasjon/alvorlig feil her
T-bane/T-banestasjoner: +47 952 58 000
Trikk/trikkeholdeplasser: +47 22 79 76 70
Send oss tilbakemeldinger eller forslag
Send oss gjerne tilbakemeldinger eller gode forslag på e-post
Spørsmål om billetter og rutetilbud
- Kontakt Ruters kundesenter
- Ruteinformasjon ring: 22 05 70 70 (vanlig takst) eller 177 (egne takster hos din teleoperatør).
Finne hittegods
Hittegods T-bane, trikk og buss i Oslo
Telefon: +47 22 08 53 61
Send e-post
Henvendelser om skader, vedlikehold, støy eller miljø
Les om støyende arbeider i Sporveien
Henvendelse om personskade
Dersom du skal melde inn en personskadesak, må du laste ned og fylle ut skademeldingsskjema via denne linken: Skademeldingsskjema
Fyll ut skjemaet og lagre det. Ferdig ufyldt skjema sendes deretter til oss via sikker innlogging med BankID. Gå hit for å fullføre innsendingen og laste opp skjemaet: eDialog
Trenger du veiledning, eller har problemer med å sende inn skjemaet, kontakt oss på: firmapost@sporveien.com
Henvendelse om skadede eiendeler
Send epost til firmapost@sporveien.com
Henvendelser om støy, ytre miljø og nabovarsler
Send e-post
Henvendelse om hull i veien ved trikkeskinner
Send e-post
Henvendelse om manglende vedlikehold
Bruk kontaktskjema
Spørsmål om infrastruktur og utbygging?
Se prosjektoversikten eller send e-post
Spørsmål om tillatelser
Vil du leie lokaler?
Bruk kontaktskjema eller send e-post
Vil du søke om foto-og filmtillatelse?
Bruk søknadsskjema
Vil du søke om tillatelse til stand på T-banestasjon?
Bruk søknadsskjema
Det er inntill 14 dagers behandlingstid på denne søknaden. Standen må plasseres utenfor billett- og kontrollsonen og ikke være til hinder for adkomst til og fra plattformer og ferdsel på stasjonsområdet.
Vil du søke om tillatelse til arbeid i og ved spor?
Vil du søke om godkjenning av skinnegående arbeidsmaskin?
Sporveien AS:
Sporveien T-banen AS:
Økernveien 9
0653 Oslo
Postboks 2857, Tøyen
0608 Oslo
t-banen@sporveien.com
Sporveien Vognmateriell AS
Økernveien 9
0653 Oslo
Postboks 2857, Tøyen
0608 Oslo
Hvordan sende faktura til konsernet Sporveien
Sporveien AS og datterselskapene Sporveien T-banen AS, Sporveien Trikken AS, Sporveien Vognmateriell AS, Sporveien Media AS, Sporveien Bussanlegg AS og Joule AS tar kun imot elektroniske fakturaer (EHF). Fakturaer sendt per post eller e-post, vil bli returnert til leverandør/utsteder.
Dersom du ikke har en egen løsning for å sende e-faktura, tilbyr vi tilgang til vår fakturaportal i Pagero. Dette er en gratis nettjeneste for å sende fakturaer elektronisk.
I fakturaportalen skal følgende felt benyttes:
Din referanse: Navn på fakturamottaker
Ditt ordrenummer: Innkjøpsordrenummer
Retningslinjer for å sende faktura til konsernet Sporveien:
Alle fakturaer som sendes Sporveien AS og datterselskapene Sporveien T-banen AS, Sporveien Trikken AS, Sporveien Vognmateriell AS, Sporveien Media AS, Sporveien Bussanlegg AS og Joule As skal være merket med Sporveiens innkjøpsordrenummer eller fullt navn på ansatt som skal ha faktura.
- Purringer og inkasso sendes til bilag.regnskap@sporveien.com
- Betalingsfrister 45 dager, dersom ikke annet er kontraktspesifisert.
- Kreditnotaer betales ikke ut fra leverandør, men avregnes på reskontro.
- Faktura som bryter våre retningslinjer regnes som ikke mottatt og blir dermed ikke betalt. Det er leverandør som står ansvarlig å sende en ny korrekt faktura med ny faktura- og forfallsdato.
- Det skal ikke dekrediteres til Sporveien. Ved feil fakturering skal hele faktura krediteres, og ny korrekt faktura skal sendes.
Krav til faktura:
Fakturaen skal inneholde en av disse to referansene i feltet deres referanse i XML-filen i prioritert rekkefølge. <cbc:BuyerReference>xxxxxx<
- Finnes det innkjøpsordre skal denne være påført i feltet for deres referanse. Nummeret skal se slik ut; Sxxxxxx
- Fakturamottaker skal bestå av fullt fornavn og etternavn. Annen referanse som telefonnummer, ansattnummer osv. er ikke gyldig referanse.
Fakturaer i utenlandsk valuta med norsk merverdiavgift må spesifisere merverdiavgiften i norske kroner, i henhold til bokføringsforskriften §5-1-1 nummer 6. <cbc:TaxAmount currency ID =¨NOK¨> beløp </cbc:TaxAmount>
Finnes det et kontraktsnummer skal det stå påført som fritekst
Kreditnotaer skal henvise til originalfaktura som oppgis i fritekstfeltet
På fakturaer fra utenlandske leverandørfaktura skal betalingsvaluta være oppgitt, i tillegg til IBAN og BIC (swift)-koder.
Fakturaadresse:
Navn og organisasjonsnummer på bestillende selskap
PB 2857 Tøyen
0608 Oslo
Organisasjonsnummer:
Sporveien AS – 915 070 434
Sporveien T-banen AS – 985 057 265
Sporveien Trikken AS – 985 057 192
Sporveien Bussanlegg AS – 881 480 182
Sporveien Media AS – 916 163 819
Sporveien Vognmateriell AS – 991 005 226
Joule AS – 928 787 052
Kontakt oss:
Spørsmål vedrørende fakturering rettes til bilag.regnskap@sporveien.com. Ikke send PDF-faktura til denne e-post adressen da disse slettes uten å besvares.
Fakturaadresse Unibuss:
Vi kan ta i mot fakturaer på følgende måter:
1. E-faktura: Registrert i ELMA. Vårt aksesspunkt er OpusCapita. Se her for kontaktopplysninger.
2. Faktura som vedlegg (PDF) til epost: 5068@invoicecenter.net
3. På papir:
«Selskapsnavn»
Fakturamottak
Postboks 5068
8608 MO I RANA
I tillegg krever Unibuss-konsernet at fakturaer skal merkes med ansattnummeret til bestiller (5-sifre) under «kundens referanse».